Wednesday, March 16, 2011

PSSGM UMP (NAGA RANTAU)





Assalamualaikum wbt...

Saya dengan sukacitanya mengucapkan tahniah kepada anak-anak Gayong UMP yang baru sahaja menunaikan kewajipan mereka dalam AGM tempohari. Kepada yang terpilih, saya doakan dan mengharapkan agar Gayong UMP akan terus menigkatkan kualiti pengajian Silat Seni Gayong, justeru memperbanyakkan program-program yang membina sepanjang tahun 2011 ini. Nama gelaran untuk PSSGMUMP juga sebulat suara dipilih sebagai Naga Rantau.

Saya sebagai wakil warga PSSGM UMP dengan berbesar hati menjemput Tuan/Puan, untuk menyertai latihan Silat Seni Gayong di Gelanggang PSSGM UMP pada setiap Selasa malam dan Khamis malam pada pukul 9 p.m. Sebarang pertanyaan tentang yuran pendaftaran boleh dirujuk pada hicom pssgm UMP di facebook PSSGMUMP (NAGA RANTAU).

Alhamdulillah saya dengan rasa rendah diri dan berbesar hati mengucapkan terima kasih kepada Cikgu Rahim YDP PSSGM Pahang, Cikgu Farizal Gurulatih PSSGM UMP, En. Zaki Penasihat PSSGM UMP, serta Gurulatih2, dan Saudara Saudari Segayong di UMP kerana sudi menerima saya sebagai perantau yang menumpang di bumi orang. Ecececehh... tersasterakan diri la pulak heheheh. Apa-apa pun harapannya bersama kita realisasikan "persaudaraan Gayong" itu sendiri dan semoga segala imu yang dikongsi dan dicurahkan di dalam gelanggang akan mendidik setiap anak Gayong menjadi individu yang "Kamil" (sempurna) dan selaras dengan visi dan misi UMP itu sendiri...

Tahun ini insyaAllah akan cuba dibawa peningkatan pengajaran dan pemelajaran Silat Seni Gayong: Silibus (pelajaran untuk diuji bagi kenaikan tali pinggang, dan pelajaran luar silibus), Seni & Olahraga (latihan mengikut format Pencak Silat untuk pertandingan) dan Adat & Budaya (sejarah Melayu, Silat dan Gayong, adat dan adab serta latihan muzik tradisional). Beberapa program peringkat universiti, negeri, kebangsaan dan antarabangsa akan diusahakan untuk dijayakan InsyaAllah...




Teristimewa buat PSSGM Naga Rantau. Lukisan pakai ballpen jer. Nak hilangkan boring malam2 hehehe

9 comments:

  1. terima kasih cekgu ... terharu kami..... ini satu penghargaan nuat kami yg baru nak belajar "bertapak"

    ReplyDelete
  2. thanks cikgu ^^ cntik lukisn ballpen... nnti nk balajo melukis la plak leh?? ahaha

    ReplyDelete
  3. kamalhassan: tima kaseh juga, hayati pesanan arwah Dato'...
    Gayong bergayut kata bersahut, kera lotong makan bersama, kalau Gayong sudah menyahut, gunung yang tinggi akan kita paras sama!”


    Pro Integrated Solution: hehehehe, tu kena buat extra kelas tuh. bawak kertas A4 byak2, ballpen byk2! ;)

    ReplyDelete
  4. Semoga cikgu saiful dan cikgu rahim dapat bersama2 melestarikan silat gayong pahang. Naga Chini dan Naga Rantau

    ReplyDelete
  5. oh saya hanya datang memberi khidmat dan bantuan pada gurulatih2 di sini.. sama2 doakan agar Gayong pahang terus mantap! ;)

    ReplyDelete
  6. thumb up for the sketches....
    le pouce en place pour les croquis ....

    ReplyDelete
  7. abang boleh citer pasal lagenda naga ke?

    ReplyDelete
  8. insha allah,dengan tunjuk ajar dan perkongsian pengalaman, dr cikgu shaiful hakim yang berpengalaman ni, Silat Seni Gayong di Ump kian berkembang.

    ReplyDelete