Friday, June 22, 2012

Bertandang Ke Penang


Alang-alang dah sampai ke Penang, telepon Cikgu Haji Ismail. He he he. Alhamdulillah.... sampai juga ke rumah beliau. Dapatlah tengok gambar-gambar lama beliau, termasuklah menerima bengkung merah dari ADMAR. Cikgu Haji Ismail ni bukan sebarang Guru silat. Dirinya sendiri adalah Guru. Bahkan isteri, anak-anak dan menantu pun Cikgu-Cikgu semua. Jadi nampaklah hasilnya, suasana rumahnya, personalitinya dan karekter beliau yang berbeza. Guru adalah motivator, negotiator, teacher, trainer dan lain-lain. Cikgu/Guru ni, dari percakapannya kita tahu. Banyak menasihat, walaupun sambil melawak. 8D Sambil-sambil borak, ambo dihidang dengan Mee Goreng Mamak ala Penang. Perrghhh! ;) Selepas beberapa ketika, ambo minta izin untuk meneruskan perjalanan. InsyaAllah, next time ambo datang dengan team Naga Rantau pula round Penang. Hajat di hati nak bertandang ke rumah Cikgu Ismail Chik. Hajat di hati juga nak ke rumah saudara ambo yang lama dah bertapa Cikgu Soffuan Dimietta. He he he. Nak ke rumah Cikgu Sulaiman Sharif Gayong Amerika, ambo dengar sudah berpindah ke N9 eh? Ape-ape pun, tima kaseh cikgu! Walaupun beliau dan isteri ade urusan, sanggup bergegas pulang untuk berjumpa ambo. Nanti cek datang Pekan noo, ambo jamu ikan bakor kualo pahang pula. hehehehehe.

1 comment:

  1. Salam, pada aiih...depa dan lagi pos blog nii. Tak dak apa2pun yg specialpun...saja Cg Hakim ni...but really great to meet u & your family.
    InsyaAllah one day we'll go the whole family to Pekan...eehh..PM's hometown! Waah sure meletup punya nii...ikan bakor kualo pahang...mmmmph tak sabo rasonya...he3

    ReplyDelete