Thursday, September 10, 2009

SALAM AIDILFITRI



Cikgi Nyz, Cikgu Hakim
(hohoho, this photo was taken 3 months before Ramadhan!
I was too eager to wear the Baju Raya! ;)


Berjalan Menyusur Seine de Paris
Heningnya Eiffel di Pagi Hari
Tangan Dihulur Salam Diberi
Pengganti Diri di Aidilfitri....

*sajak perantauan: in France, we pronounce "Paris" as Pari. Ignore the "s"...! ;)




We are at the end of Ramadhan. 10 days left to multiply our "Ibadah" and good deeds. This is the moment where this month is blessed with most virtue. The night of destiny "hunting' must be the priority! ;)

Well, before it was too late, as I would be busy baking some Raya cookies, preparing my students for the Demonstration on this 3rd and 4th October at Lille (we'll have our booth), and other stuff, I would like to wish all of you, my family, my Masters, my Gurulatihs, Cikgu-Cikgu, my students, my brothers and sisters in pencak silat, and to all Moslem: Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri, Eid Moubarak and Joyeuse Fête de l'Eid!!!


Dalam bergayong di alam Cyber, sudah pasti ada yang tersalah bicara, yang tersalah kata. Saya memohon maaf di atas kesilapan dan keterlanjuran itu. Sudi sudi lah menegur seandainya silap. Saya sangat mangalu-alukan nasihat dan kritikan saudara-saudara dan Cikgu-Cikgu semua. Kita buang yang keruh, ambil yang jernih. Janganlah kita pilih perpecahan, tapi fikirkanlah jalan penyelesaian. Mungkin di dalam blog ini, agak terhad untuk menzahirkan keikhlasan hati ini untuk menghulur tangan pada semua saudara Gayong, tak kira perbezaan politik pertubuhan, dengan ucapan, Maaf Zahir dan Batin....


SALAM.... ;)

3 comments: